Uzm. Psk. Birgül Aydın Kimdir?

Hakkında / Biyografi

1994 yılında Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü'nden mezun olan Uzm. Psk. Birgül Aydın, 2005 yılında Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Klinik Psikoloji Anabilim Dalı'nda Yüksek Lisansını tamamlamıştır. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Konsültasyon Liyezon Biriminde Psikolog, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı'nda  Klinik Psikolog olarak çalışmış ve Uludağ Ün. Psikoloji bölümünde Öğretim Görevlisi olarak ders vermiştir. Halen kuruculuğunu ve yürütücülüklerini yaptığı Dörtmevsim Psikolojik Danışmanlık Merkezi ve Dörtmevsim Sanatla Terapi Atölyesi'nde Klinik Psikolog olarak hizmetlerini sürdürmekte ve Aura Psikoterapi, Sanatla Tedavi ve Eğitim Merkezi bünyesinde gerçekleştirilen Sanatla Terapi ve Yaratıcılık Eğitimi eğitimcisi olarak çalışma hayatına devam etmektedir.

Uzm. Psk. Birgül Aydın Kimdir?

Hangi Hizmetleri Sunuyorum?

Çalışma Alanlarım

Klinik psikoloji ve sağlık psikolojisinin kapsadığı konular çerçevesinde Ergen, Yetişkin ve Ailelere koruyucu ve iyileştirici ruh sağlığı hizmetleri sunmaktayım. Ayrıca sanatla terapi alanında bir ekibin yürütücülüğünü yaparak çocukluktan yaşlılığa her yaş grubundan kişiye ve gruplara yönelik özellikle koruyucu ruh sağlığı hizmetlerini gerek bireysel gerek grup olarak sunmakta, özellikli konulara yönelik projeler içerisinde yer almaktayız
14 Yaş ve Üzeri Ergenlerde

•   Sınav kaygısı,
  •   Ders başarısızlığı,
  •   Arkadaş ve karşı cinsle ilişki sorunları,
  •   Aile içi çatışmalar,
  •   Davranış problemleri,
  •   Ergenliğe uyum sorunları,
  •   Özgüven sorunları,
  •   Ruhsal sıkıntılar,
  •   Cinsel kimlik sorunları
Yetişkinlerde ve Ailelerde

•   İş yeri stresi ve tükenmişlik,
  •   Eşle ilişki problemleri,
  •   Cinsel kimlik sorunları,
  •   Herhangi bir hastalığa bağlı olmayan ağrı ve bedensel şikayetler,
  •   Ruhsal sıkıntılar,
  •   Sorunlu anne, baba ve çocuk ilişkileri,
  •   Öfke kontrolü
Ergen Psikolojisi
Aile Psikolojisi
Yetişkin Psikolojisi

Ruhsal Hastalıklar

Bir ruhsal hastalık ya da kişilik bozukluğu tanısının konabilmesi için var olan belirtilerin her hastalığa göre değişen belirli sayıda olması, bu belirtilerin belirli süre devam etmesi ve en önemlisi kişinin “yaşam işlevselliğinde bozulma” ortaya çıkarması gerekmektedir.

Depresyon .01

Dünya Sağlık Örgütü, depresyonun yaygınlığının yetişkin nüfusta %5 civarında olduğunu belirtmiştir. Bu oran dünyada yaklaşık 350 milyon kişiye denktir. Depresyon tüm yaş gruplarında görülen bilen bir hastalıktır.

Anksiyete Bozuklukları .02

Sıkıntı, bunaltı, endişe, kaygı, dilimizde anksiyete karşılığı olarak kullanılan kelimelerdir. Hastalar bu durumu kötü bir şey olacakmış hissi, hoş olmayan bir endişe hali ya da nedensiz bir korku şeklinde ifade ederler.

Somatoform Bozukluklar .03

"Somatoform bozukluklar" kavramı, çeşitli ruhsal hastalıklardan oluşan bir grubu ifade eder. Belirleyici özelliklerinden biri, muayane sonucu belirli bir bedensel bulgusu olmayan rahatsızlıklardır.
Ruhsal Sorunlar

04. Kişilik Bozuklukları

Kişilik bozukluğu ise, belli bir kültürdeki ortalama bir insanın algılama, düşünme, hissetme ve özellikle başkaları ile ilişki kurma biçiminden kalıcı, aşırı ya da önemli sapmalar gösterilmesidir.

05. Sigara Bağımlılığı

Bağımlılık bir süre ara vermeler ve tekrar başlamalarla kendini gösteren, süregen bir “hastalıktır”. Madde alımının devam etmesi ve isteğin durdurulamaması durumu “bağımlılık” olarak tanımlanır.

06. Sağlık Psikolojisi

Sağlık ve hastalık artık sadece bir sağlık kurumu ve hekim yardımı boyutlarını aşan, pek çok değişkenin bir arada değerlendirilmesi gereken bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır.

Blog Makalelerini Okuyun!

Bilgilendirici Psikoloji Makaleleri

Bana Ulaşın

Yardıma mı ihtiyacınız var? Size bir telefon ya da mesaj kadar yakınım.

Hizmetlerim hakkında detaylı bilgi almak, danışmak için bana web sitem üzerinden 7/24 veya mesai saatleri içerisinde telefon aracılığı ile ulaşabilirsiniz.